Wyczyścić papierem ściernym obszar wokół przebicia
Nałożyć klej do łatek
Odczekać minimum 5 minut (nie przyklejać łatki na mokry klej!)
Nałożyć łatkę i uciskać kciukiem rozprowadzając napięcie od środka łatki do zewnątrz
Czy wiesz że?
Klej do łatek to środek wulkanizacyjny, który reaguje z dętką i zmienia właściwości gumy umożliwiając przyklejenie do niej łatki.
Łatkę można przykleić skutecznie nawet kilka godzin po nałożeniu kleju.
Ze względu na swoje działanie, klej sam w sobie nie jest "klejący" i nałożenie łatki na mokrą powierzchnię nie przyniesie pożądanego rezultatu. Dlatego konieczne jest odczekanie paru minut aby klej zdążył odpowiednio przygotować powierzchnię dętki.
W przypadku większych dziur można łatki piętrzyć. W tym celu należy przykleić pierwszą łatkę, ściągnąć z niej folię ochronną a następnie nanieść klej ponownie, pokrywając część przyklejonej łatki. Drugą łatkę należy nałożyć w taki sposób, aby zakrywała pozostałą część dziury w dętce a także wcześniej przyklejoną łatkę.
Po zakończeniu łatania sugerujemy pokryć załatany obszar kredą lub suchą ziemią jeśli nie mamy nic innego pod ręką. Zmniejszy to ryzyko przywarcia łatki do opony. Należy się upewnić, że ziemia której używamy nie posiada w sobie kamyczków lub innych ostrych elementów które mogłyby uszkodzić oponę lub dętkę.